Social Enterprise Day 2022

Yumeko

[minti_image img=”18824″ align=”center”]

Hoe samenwerking met social enterprises de wereld kan veranderen

Luister naar het verhaal van Yumeko, een social enterprise die in alles de tegenhanger is van wat je normaal in bed doet. Yumeko is een maatschappelijke onderneming bij uitstek, met haar fairtrade- en biologisch katoenen beddengoed, duurzame dekbedden en verantwoorde bedrijfsvoering.  Met de ambitie om veel maatschappelijke impact te creëren en de slaapbranche te verduurzamen. ‘Change the World Sleeping’ is dan ook de slogan van het bedrijf. Door samen te werken en partnerships aan te gaan met andere bedrijven wordt zowel het commerciële succes als de maatschappelijke impact vergroot.

Hoe slaag je er in om je merk te gebruiken om partners te inspireren tot positieve maatschappelijke bewegingen die in ieders voordeel uitpakken? – Wat soms een druppel op de gloeiende plaat lijkt, kan óók de druppel zijn de emmer doet overlopen – Een open praktijkverhaal met tips en valkuilen.  Door Rob van den Dool, oprichter en mede directeur van Yumeko.

Rob van den Dool (1965) heeft internationaal recht gestudeerd aan de UvA. Na zijn studie is hij gaan werken bij een multinational en als consultant; hij was directeur van een crossmedia reclamebureau en ook directeur van een racebaan. Daarnaast is hij medeoprichter en oud-bestuurslid van War Child (1994). In 2010 heeft hij samen met Stephan Zeijlemaker Yumeko opgericht.


Geplaatst

in

door

Tags: